Weboldal címe
Weboldal alcíme
​Webshop kezelő
Fejléc alcím szövege

Amennyiben bármelyik szolgáltatásról érdeklődne, kérdése van, vagy szeretne ajánlatot kérni,  töltse ki az alábbi űrlapot, adja meg a kért adatokat,és  írja le miben lehetek segítségére.

Add meg az e-mail címed, ahová a választ várod.
Ne felejtsd el leírni, milyen problémával szembesülsz a legtöbbször? (pl:alacsony forgalom,elhagyott kosár) Ha kérdésed van itt azt is nyugodtan felteheted:
Az űrlapot sikeresen elküldted!

*Az űrlap beküldője a beküldéssel egyidejűleg megismerte és elfogadta az adatvédelmi tájékoztatót.



2021.szeptember. 01.

Hogyan teszi tönkre a vállalkozást-webáruházat az alkalmatlan alkalmazott?


Az utóbbi hónapokban sok olyan ügyféllel találkoztam, akik csalódottak, és átverve érzik magukat, vagy épp nem csalódottak, csak nem értik miért nem sikeres a webáruházuk...

....Pedig "szakember"-ek keresték fel ( vagy a cég keresett szakembert)  ezeket a weboldal tulajdonosokat, akik azt ígérték rendbeteszik az oldalt SEO / keresőoptimalizálási, technikai vagy szöveges tartalom területén. Aztán majd lesz jó kis forgalom az oldalon, és minden bizonnyal az eladásai is növekedni fognak.

Az összeg amit ezért a "munkáért" elkérnek az általában egy normál piaci ár, amit  sokan ki is fizetnek.



A koronavírus járvány kezdete óta, és még most is folyamatosan, egyre több "szakember" bukkan fel a semmiből.

Gombaként nőnek ki az online felületeken, és általában "évtizedes tudás" van a hátuk mögött.

Informatikusok, programozók, online asszisztensek, marketing szakértők, szövegírók...stb....stb.

Vannak jó, és valóban a szakmájukban mesteri szakik, akik szinte varázsolni tudnak a maguk területén.

DE, nagyon sokan kizárólag egyvalamihez értenek. El tudják adni magukat. 

Elhitetik, hogy valóban professzionális tudással rendelkeznek.


Persze érthető, mert kell a pénz, és mindenáron bevételt fognak csinálni...méghozzá online.

Ezzel csak az a gond, hogy ezek az emberek felhigítják ezt a területet, hiteltelenné téve sok olyan szakmát amire folyamatosan egyre nagyobb szükség van.


Csak néhány létező példa:

-Főállású webáruházi marketing asszisztens, remek fizetéssel. Mivel sajnos igazán nem áll közel hozzá az online kereskedelem, igyekszik minden

feladatra online keresni valakit, akiket a cég ki is fizet. Keresett programozót, aki weboldalt készített. Azt sajnos a programozó  "elfelejtette" közölni,

hogy ugyan megcsinálta a webshop-ot, de amíg az nincs beállítva, SEO-zva, tartalommal megtöltve..stb az sajnos nem fog eladni.

Így is történt. Közel fél év működés után 0Ft értékesítés.

A programozó még további 3(!) webshopot készített, a cég felkérésére.. Hasonló eredményekkel...

Ki járt jól? Az asszisztens, mert még mindig van állása, ami remekül fizet, és a programozó, akinek jó egy webshopot elkészíteni milliós díjazásért, de még jobb 3-at, 4-et. 

Ki járt pórul? A webáruház tulajdonos, akihez senkinek nincs közvetlen kontaktja, csak az asszisztensnek.


-Főállású marketing asszisztens aki a napjait képek összeállításával tölti. Ez lenne az úgynevezett "marketing anyag".

Ami leginkább a 2000-es évek paint-ben való szerkesztgetéséhez hasonlít.

Arról viszont nem hallott, hogy a  közösségi médiában folyamatosan jelen kell lenni, fontos a posztolás, és nem elég havi 1 poszt.

Arról meg végképp nem tud, hogy be is lehet időzíteni a posztokat, ahogy arról sem, hogy milyen fontos a szöveges tartalom, vagy mi az a hashtag.

Sajnos a szövegírás sem megy, és már helyesen írni is kihívást jelent. 


Félreértés ne essék, senkit nem szeretnék bántani, de hogy tud valaki olyan munkára magabiztosan jelentkezni, amiről tudja,  hogy nincs hozzá megfelelő tudása, vagy nem tudja maradéktalanul elvégezni a feladatokat? 

Sajnos a megbízó hónapokig-évekig fizeti az alkalmazottat , és az alkalmazott elhibázott döntéseit, ami adott esetben több millió forintba is kerülhet, és így akár a vállalkozása csődjét is jelentheti.  ..és talán arra sem jön rá soha, hogy nem a megfelelő embert alkalmazta.



A leggyakoribb hibák:

Termékleírás:

Ez is igen gyakori hiba:

-Nincs termékleírás, csak egy kép és az ár a megrendelés gomb mellett. A vevő szeret tájékozódni...még akkor is ,ha ismeri az adott terméket, ha számára új a termék akkor pedig kiemelten fontos hogy milyen és mennyi információt kap az adott termékről. Online vásárol ,tehát szüksége van a megerősítésre. Ha nem kap kellő tájékoztatást , vásárlás nélkül fogja elhagyni az oldalt.

Hasonló hiba még:

-Van termékleírás , de pl a fő kulcsszavakat nem tartalmazza. A kereső nem, vagy nem releváns szavakra fogja a weboldalt előre sorolni,mert nem tudja miről is szól az adott termék vagy kategória. A kulcsszavak alapján "dönti el" ,mit árulunk,kinek áruljuk és ezek alapján fogja / vagy  nem fogja keresésre beadni az oldalunkat találatként.


Karácsonyi kampányok

-Keresek egy terméket, a kereső beadja a találatokat, az első helyen szereplő webshop-ra kattintok. Mi történik?

Kattintás után, egy üres oldal töltődik be

Következmény: Rengeteg potenciális vásárlót veszít ez a webáruház. 


Facebook hirdetés jelenik meg a hírfolyamomban. Jó ajánlat, de tényleg!

Rákattintok a bejegyzésre,és nem az ajánlat jelenik meg hanem a webshop főoldala. Gondoltam nem keseredek el, megkeresem az oldalon magam ezt a szuper ajánlatot. Nem sikerült..

Következmény: Rosszul beállított, fizetett(!!!) Facebook kampány. Nem megtalálható ajánlat. A vásárlók csalódottak lesznek, átverve fogják érezni magukat  (teljes joggal) mert nem tudja megvásárolni az ígért terméket.  Elmaradó vásárlások,nulla bevételt hozó Facebook hirdetésre költött pénz,csalódott Facebook követők. Csökkenő forgalom.


Keresőoptimalizálás - SEO:

A keresőoptimalizálás teljes vagy részleges hiánya. SEO nélkül az online térben ma már lehetetlen érvényesülni. Hatalmas a verseny. Ennek a lépésnek a kihagyásával indulásnál lehet pénzt spórolni, de ennek később komoly következményei lehetnek. Alig észrevehető forgalom, kevés bevétel, majd egy alig fenntartható webáruházzal rendelkezik a tulajdonos ,és nem érti neki miért nem megy..


A termékfeltöltés egy igen fontos eleme a webáruház működésének.

Fontos ,mert naprakészen kell tartani a termékeket,és kategóriákat. Mindig újat kell mutatni a vásárlóknak. Ez az egyik legidőigényesebb része a webáruház üzemeltetésének. Aki próbálta tudja,  mennyi idő egy termék feltöltés, kategorizálás, képfeltöltés, ár beállítás, címkék megadása..  Ha nem tudunk rá időt szánni,akkor gyakorlatilag kilépünk az online piactérre,de üres polcokkal.. Ez nány hónap, kisebb webáruházaknál akár néhány hét alatt is válságos helyzetbe juttathatja a webshop -ot. Ha rengeteg az új termék, de gondot okoz a rendszeres termékfeltöltés ,keressen meg!

Induló webáruház. Bárkinek lehet jól jövedelmező webshopja

Nem..nem mindenkinek..

Sok kezdő webáruház tulajdonos gondolatmenete a következő:

"Előfizetek egy webshop felületre, keresek néhány beszállítót, nagykert, aztán felteszem a lábam, hátradőlök és várom a vásárlókat.  Majd jön a bevétel ,csak győzzem számolni...

..És vár...  Eltelik néhány hét és kétségbeesetten veszi észre, hogy bevétel még nem volt, viszont a webáruház és a vállalkozás költségei ketyegnek..

Az egyszerű webshop indítás 10 éve még teljesen működött a fent leírtak szerint. Napjainkban már kevésbé! 

Az online áruházak egy része már szakemberrel ,tűélesen beállítatja az oldalt, a termékeket, a termékképeket, a termék keresőoptimalizálást, a kategóriák leírását a keresőknek, és a fontos kulcsszavakkal ellátott bejegyzéseket. 

Van aki úgy gondolja, hogy nem fizet szakembernek, inkább maga végzi el a fejlesztéseket, így spórolva az induló költségeken.

Sok-sok webshop tulajdonos keresett már meg, olyan webáruházakkal amik 3-4 vagy akár 8-12 hónapja működnek , és a bevételük 0(!)Ft. Mindegyikük nagyon elcsigázott. Mikor megpróbáljuk közösen felfedni a hibákat, kiderül hogy mindent a tulajdonos csinált- vagy épp nem csinált. (sablon kiválasztástól a keresőoptimalizáláson át a technikai beállításokig). 

Ezeket az áruházakat gyakran ugyanannyi időbe, és munkába telik rendbetenni, mint egy új és működő áruházat létrehozni! Ezért nem érdemes kísérletezni, és megspórolni egy szakember munkáját a kezdetekkor.

Az online kereskedelem nem kaparós sorsjegy, hogy lekaparjuk, és bumm, ott a főnyeremény.

Minden, az online kereskedelemben résztvevőnek hosszútávú (!) befektetés.

Ne hetekre,hónapokra előre tervezzünk, sokkal inkább évekre. Mert biztos bevétel növekedés csak tudatos munkával érhető el.


Egy elképesztő webáruház hiba:

Saját tapasztalat, szóval valóban létezik! 

Amikor egy nagy versenyben lévő webáruházra kerestem rá, hogy terméket rendeljek, szembesültem egy elképesztően banális hibával.

A keresésre beadta a webshop főoldalát és kategória oldalait is az 1. ,  2. , 3. ..stb  találatban.

Viszont sajnos az oldalakat folyamatosan hibásan töltötte be. 

Többszöri 5-6.(!!!!) kattintásra sikerült eljutnom az oldalra,hogy rendelni tudjak! (Ez rengeteg nem működő,és hibás linket jelent)

Az átlag vásárló nem ilyen kitartó,ha azonnal nem sikerül megtalálnia az áhított terméket,meg fogja rendelni máshol.

Olyan weboldalról ahová könnyen, és azonnal eljut, ahol egyértelmű a vásárlás menete, ahol van elérhető ügyfélszolgálat  ahová a kérdéseivel fordulhat.

Igyekezzünk hát informálni,tájékoztatni,és a legfontosabb elérhető(!! ) webáruházat üzemeltetni,ami technikailag is megfelelően működik!


Az ismerősöm megcsinálta szívességből

Találkoztam már olyan webáruházzal,ahol 0Ft! volt a forgalom. Egy vevő sem vásárolt még, és soha nem járt egy ember sem az oldalon. Hónapok óta "üzemeltették" így a webshopot.

Ez van mikor a szomszéd Ödönke megcsinál szívességből egy webáruházat, amiből ráadásul meg is szeretnénk élni.. Mikor lépésről-lépésre elkezdtem elemezni a weboldalt, akkor láttam csak hogy rengeteg a hiba. Annyi, hogy kb egyszerűbb lenne egy új oldalt csinálni, hozzáértő segítséggel.

Csak egy a rengeteg hibából az oldalon:

Például a legfőbb kulcsszavai az oldalnak a "vagy" , "bemutatkozunk", "és" volt. Gondoljunk csak bele, életszerű az hogy valaki ezekre a szavakra keressen rá? Nem. Mert legtöbbször termékre, szolgáltatásra keres.

Esetleg rákeres szókapcsolatokra pl: Akciós mobil, olcsó cipő..stb..

Az induló költségeket nem érdemes megkerülni,mert a webáruházunk sikere múlik rajta. Sokan elhitték/hiszik hogy bárkinek lehet webshopja ami "pénzt termel" ,mert ettől zeng több éve az internet. De sajnos a valóság az, hogy a kulcsszókutatás, keresőoptimalizálás, megfelelően beállított webáruház, és elegendő tartalom (cikk,blog) nélkül ma már lehetetlen érvényesülni!

A webshopok közötti verseny hatalmas. Míg az egyik tulajdonos hátradől, adddig a másik éppen megelőzi a találati listában. Ezekre a feladatokra úgy kell tekinteni, mint hosszútávú befektetésre. 

Nem érdemes az elején kispórolni az elkerülhetetlen feladatokat,mert az előbb-utóbb (de inkább előbb) megbosszulja magát a látogatottságban, és bevételben is.​

Tömeges termékfeltöltés 

Hibák, hiányosságok mindenütt.

CSV , XML , XLSX , XLS és társaik

Induló és már működő webshopok  gyakori problémája , hogy a nagykereskedőtől megkapják ugyan a tömeges termékfeltöltéshez szükséges fájlokat, de azok gyakran hiányosak, vagy hibásak.

A leggyakoribb:

-rossz a termék képének mérete/formátuma, estleg teljesen hiányzik. 

-Nincs termékleírás, van de rosszul van tördelve, vagy tele van helyesírási hibával.

​-Hibás az ár.

Minden hasonló hiba az értékesítés rovására mehet!

Amire figyelni kell:

-Jó árak szerepeljenek a termék mellett. 

-Megfelelő legyen a termék képeinek minősége

-Jó méretű termékképek szükségesek ahhoz,hogy asztali gépről és mobilról is megfelelően töltődjenek be a képek. 

A túl nagy képek lassítják az oldalt és előfordul hogy egy "lassú" oldalt még azelőtt elhagy a potenciális vevő, mielőtt az betöltene.

-Fontos hogy a termékleírás megfelelő magyarsággal, és helyesírással valamint jól tagoltan jelenjen meg. Minden a leírásban szereplő  hiba, bizonytalanná teszi a vásárlót. 

​​Ismerős a probléma? Vedd fel a kapcsolatot  A webshopkezelő -vel!

Webáruház készítés mindennel IS 30.000ft-ért:

Amint az ügyfél felsorolja, mik az igényei szinte rögtön változik az ár. Sorban derül ki hogy az árban nincs benne a tartalom feltöltése, vagy hogy ezért az árért csak 4 menüpont jár..stb...stb  Tehát nem biztos hogy a legolcsóbb valóban a legolcsóbb. 

Ezek a feladatok mind időigényesek, odafigylést, kreativitást igényelnek. A legtöbb szakember ennek eleget is tesz. Persze lehetséges hogy valaki "összedob" egy webáruházat egy óra leforgása alatt, de az nagy valószínűséggel egy használhatatlan "váz" lesz, ami sosem fog jól eladni.  Mint amikor nem kerékpárunk van, csak egy váz. Szép-szép, de használni nem lehet. Ezért nem érdemes rögtön az első és legolcsóbb ajánlatot elfogadni. Legyünk körültekintőek, tájékozódjunk.

Gondoljunk csak bele, az igények felmérésétől, az egyeztetéseken át, a tervezésig, a jó oldal struktúra felállításán át, a megjelenési, és technikai beállításokig mennyi munka van egy oldal létrehozásában! És a tartalom még fel sem került az oldalra. Ez rengeteg munkaóra. Egy egyszerű weboldalnál tartalom nélkül, csak a kialakítás (jól kivitelezve) 5-50, egy bonyolultabb webáruház akár 200 vagy még több (határ a csillagos ég)  óra is lehet! 

Mérjük fel közösen az igényeit! 

Termék képek:

Hatalmas méretű képek.

Következmény: Az emberek egyre inkább táblagépről és telefonról böngésznek a neten. Ha az oldalunk tele van hatalmas (találkoztam már 2500x2500-as képekkel is) termékképekkel ,a fent említett eszközökön nem, vagy csak nagyon lassan töltődik be az oldal. 

Mi történik ilyenkor? Pár másodperc várakozás után elhagyják az oldalt.